Senatorul PSD, Daniel Savu a detonat în ultimele 24 de ore două informații-bombă. Luni seară ne-a spus că SRI știa de Bica, dar nu l-a informat pe Traian Băsescu pentru că președintele nu trebuia informat de fapte dintr-un dosar în desfășurare. Iar aseară, la Ultimul Cuvânt, a spus cu subiect și predicat că SRI e întors pe dos de ce i-au făcut Băsescu și Udrea și că or să i-o plătească fostului președinte. Nu e singurul care spune chestiunea asta. Să le luăm pe rând.
În chestiunea Bica înțeleg că SRI a lăsat ca în fruntea Direcției anti-mafia să fie numită o persoană cercetată, posibil infractoare, cu legături cu crima organizată. Dar asta înseamnă măcar că legea este proastă. Nu poți să creezi o vulnerabilitate de o asemnea natură politicienilor pentru că te împiedică legea. Pentru că metode se găsesc. Poți să-i scrii foarte clar că respectivul sau respectiva e subiectul unei cercetări penale, dar nu poți furniza date.
De altfel, SRI știe clar că aceasta este textul informării standard pentru politicieni și că au făcut-o în alte cazuri când au dat ”clear”. Exact cu cuvintele ” persoana supusă operării informative nu face subiectul urmăririi instituțiilor în drept”. Așa că informarea SRI putea să scrie ”face” sau ”nu face subiectul”. De unde deduc următoarele:
1. SRI a scris că Bica nu e cercetată, caz în care a președintele și premierul au fost mințiți.
2. SRI a scris că e cercetată și domnii Băsescu și Ponta au ignorat, pentru că le trebuia un om vulnerabil acolo.
3. La data operațiunii, nu exista nici un dosar penal pe numele doamnei Bica și atunci președintele și premierul ar fi trebuit să primească date clare și să nu o numească. Sau poate au numit-o în ciuda acestui fapt.
Cei din Comisia SRI spun că instituția nu minte pentru că ofițerii care o fac pot avea dosare penale. Doar că verificarea se face la un singur nivel, Iar în comisie se presupune, din cauza acestui aspect, că nimeni nu minte niciodată. Doar că nu știu ca o instituție, vreodată, să fi făcut un control ulterior. Cu un singur nivel de control rezultatul este acesta. Legea trebuie modificată și controlul trebuie făcut încrucișat pe mai multe paliere. Iar situația invocată de Daniel Savu e absurdă și trebuie schimbată.
Al doilea lucru: supărarea SRI la adresa lui Băsescu și o posibilă răzbunare, invocate de senatorul PSD. Dacă e adevărat înseamnă că lucrurile au luat-o razna. Și că serviciile nu înțeleg procesul democratic. Politicienii au dreptul de a ridica întrebări și suspiciuni față de orice instituție. Este esența profesiei lor. Iar dacă ce spune Savu e adevărat, tocmai a confirmat-o pe Udrea.
Altminteri, SRI și DNA trebuie, în interesul lor, să înlăture o întrebare dureroasă. Au știut și au acoperit un grup infracțional, din interese doar de ei știute? Iar pentru asta trebuie să vină cu răspunsuri mai clare.
(ilustrație shutterstock)
Primește notificări prin email atunci când am lucruri importante să îți transmit!
SRI-ul nu va da niciun fel de explicatii. Nici ei nici celelalte servicii. Vanzoleala actuala va duce la cateva caderi de capete si atat. Asa a fost si in SUA dupa Watergate. Acolo Congresul controleaza servociile cu adevarat.
Dupa Watergate, trei comisii au incercat sa controleze CIA, FBI si NSA. Presedintii acestor comisii au ffost eliminati din viata politica la prima ocazie. Cautati pe net Otis Pike sau Comisia Church.
La noi dl Codlea a dat explicatii domnului Pop. Si punctum
Domnule Striblea
Problema SRI este mul mai grava decat pare. Aceasta institutie, desi condorm legislatiei (Legea sigurantei nationale si Legea SRI) are atributii exclusiv in domeniul sigurantei nationale, iar domeniul sigurantei nationale este prezentat explicit in Legea 51/1991, nu isi respecta atributiile. Conform Legii 508/2004 (DIICOT) toate infractiunile de la Legea 51/1991 (deci, implicit si L 14/1992 a SRI) sunt in competenta exclusiva a DIICOT. Masi mult decat atat, siguranta nationala nu cuprinde domenii precum coruptia si evaziunea fiscala, care sunt, de asemenea, exclusiv in competenta MF, ANAF si MAI (prin Serviciul de investigare al fraudelor). Cu taote acestea SRI si-a abandonat obiectul principal de activitate, adica siguranta nationala, asa cum este prevazuta in L 51/1991 si L 14/1992 si s-a mutat, fara baza legala, in domeniul de competenta al DNA, adica anticoruptie, incalcand legea. Acesta a fost adevaratul motiv al fortarii legilor denumite de mass-media Big Brother. Se dorea extinderea competentelor si in sfera economica, iar prin adoptarea acestor legi SRI isi putea justifica abuzul comis in ultimii ani, respectiv de imixtiune in activitatea DNA si a MF, fara baza legala. Analaizat cu atentie Legea 51/1991, in ceea ce priveste definirea sigurantei nationale, Legea 14/1992, in ce priveste competentele SRI si Legea 508/2004 si veti intelege cat de grosolan au incalcat legea SRI necooperand din 2010 si pana in prezent cu DIICOT, in conditiile in care, prin art.12, alin. (1), lit. b), (II) si (V), toate infractiunile ce intrau in competenta SRI trebuiau cercetate, exclusiv, dee catre DIICOT. Or, asa cum declara BICA, in 2010, SRI a transmis DIICOT 10 (zece) informari (si acelea neserioase), in schimb a lucrat pentru DNA in peste 75 de cazuri. Deci au abandonat domeniul sigurantei nationale pentru a bse muta in domeniul coruptiei si evaziunii fiscale. De ce au facut acest lucru ? Simplu: pentru a controla economia, adica a avea acces la bani si putere politica. Pentru detalii cititi si http://www.ziarulatac.ro/editoriale/udrea-si-bica-in-razboi-cu-coldea-sau-sri-impotriva-statului-de-drept-45513 sau http://www.agero-stuttgart.de/REVISTA-AGERO/COMENTARII/Udrea%20si%20Bica%20de%20PR.htm. Cred ca este o tema interesanta si un mod de abordare mai realist asupra motivului pentru care SRI a declansat mizeria ce ne tine in prezent lipiti de ecranele TV. Reflectati.