În România mori cu zile când nu e nimic de furat (II). Azi, birocrația

Am primit câteva mesaje după articolul de ieri. Am spus că podul CFR de peste Herăstrău omoară oameni. Și am constatat, cu ochiul liber, că o podișcă acolo ar putea fi foarte utilă. Și văd că există cel puțiun un proiect pe care un grup de arhitecți l-a pus la dispoziția autorităților locale. 

Doar că… Și de aici încep problemele, legate cu ață roșie, din administrația românească. Întâi, două vorbe despre propunerea de pod. 

Grupul care a făcut propunerea sub sigla UNNU Architecture est alcătuit din arh. Iulian Ungureanu, arh. Gabriela Claudia Alexe, arh. Marius Neagoie rezistenta DuctilTech, ing, Aurel Rosu. Ei au următorul comentariu despre situația de acolo. 

”Spațiul public din București este disputat între pietoni și mașini. Exista o circumstanță unică în oraș în care spațiul public este disputat între pieton, vapor și tren. Pe sub pod trec vaporașe. Întrebarea fierească a fiecăruia este: De ce nu se face un pod pietonal? Distanta dintre maluri este foarte mică (7.95m). Ce nu știe majoritatea dintre noi este că pe acest canal îngust circulă vaporașe către zona de administrare ALPAB ( Administrația Lacuri, Parcuri și Agreement București) . Un pod fix ar trebui sa țină cont de înălțimea vaporașelor. Investiția ar deveni considerabilă iar rezultatul unul puțin ieșit din scară pentru acest spațiu. Un pod mobil, care s-ar folosi de distanța mică dintre maluri și care nu este influențat de inălțimea vaporașelor, este o idee care merită detaliată.”

Și s-au apucat de treabă. Iată podul:

940923_163588137343346_1717566281267679697_n

1918923_163614334007393_1379007528926439105_n

12509902_163588277343332_1953838585357257316_n

 

12417585_163588490676644_2612699406034986127_n

Doar că aici mai apare o problemă. Potrivit informațiilor pe care le-am primit, CFR nu este de acord să autorizeze nicio structură sub sau pe lângă podul lor. Mai puțin sediul ALPAB aflat la 20 de metri. Anul trecut a existat chiar și o inițiativă privată de sponsorizare a podului.

Iar cei de la ALPAB au la rându-le propriile proiecte. Doar că nimeni de la CFR nu semnează. Nu mă pricep la construcții. Dar stau să mă întreb dacă un pod ușor, din confecții metalice sau plastice este de natură să dărâme podul CFR. Nu cred. Mai curând cred că e vorba de o precauție a funcționarilor CFR. Ceva de genul să stăm noi liniștiți și să nu facem nimic că asta nu costă pe nimeni.

Nici faptul că acolo mor oameni nu e de natură să convingă pe nimeni că trebuie făcut ceva. Îți trebuie răbdare, consecvență și presiune continuă ca să rezolvi asta. Și nu avem de nici unele.

Și, culmea, nu reușim să autorizăm un pod care salvează vieți într-un oraș în care am autorizat imposibilul în materie de construcții. Dacă CFR vrea să vadă un bloc lângă calea ferată, i-l arăt în Militari.  Știți când se va schimba povestea asta? Când acolo se va petrece un accident care va scandaliza sistemul. Când va fi vorba de cineva cunoscut, de cineva cu influență sau cu acces la notabilități. Sper să nu se întâmple asta niciodată și nimănui.

Dar sper să se găsească un funcționar cu inimă,  minte și curaj care să rezolve un fapt banal. Comunitatea i-a dat și ideile și banii și cunoașterea pentru aplicarea proiectului. Rămâne doar să vreți. 

Nu rata niciun articol important

Primește notificări prin email atunci când am lucruri importante să îți transmit!

Despre autor
Blogul striblea.ro s-a născut pentru a da voce pasiunilor mele, de la cărți la fotbal, gândurile mele care nu au loc la tv și, deseori, poveștile...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ÎNAINTE SĂ PLECI

Poți primi toate noutățile direct pe email!