Pentru că nu se mai pot înțelege cu polițiștii pe stradă, câțiva parlamentari au inventat culmea Codului Rutier. Pedeapsa se aplică doar dacă ai deranjat pe cineva. De fapt, oamenii propun într-o modificare a Codului Rutier principiul ”nu deranjezi, nu iei amendă.” Ne spun că e apărut undeva în China și că e foarte util la ce se întâmplă în România.
E adevărat, nu e prima propunere. Prima propunere se referă la interzicerea mașinilor fără însemne ale Poliției. De acord, poate ar trebui ca polițiștii să te ia doar în uniformă, doar din mașini cu girofar. Nu fac o mare discuție. Oamenii se plâng că și ei, chiar ei, ce sacrilegiu, au fost luați de radare din mașini fără însemne. Vedeți că nicio secundă nu se pune problema dacă au încălcat legea. Se pune doar problema dacă cei care aplică legea respectă toate formalitățile.
O răsturnare fabuloasă a probei. Nu cei care sunt în culpă au vreo vină, ci doar cei care care îi supraveghează. Asta subsumează o întreagă atitudine: noi facem ce vrem, voi vă descurcați.
Dar punctul cel mai important este cel legat de acest ”nu deranjezi, nu plătești.” Este vorba de un populism inept, de una dintre cele mai mari prostii pe care am auzit-o în ultima vreme. Îl prinzi pe unul cu două sute la oră, dar poți negocia cu el dacă deranjează sau nu. Deranjează dacă face cinci depășiri pe linie continuă? Deranjează dacă niciun pieton nu i-a apărut în cale într-un sat? Ce înseamnă a deranja și câte deranjuri ai voie până omori pe cineva sau te omori pe tine la volan?
O gândire mai periculoasă și mai în dispreț față de lege și față de conviețuirea socială rar mi-a fost dat să văd. Nu știu de la ce partide sunt domnii, dar îi trec la categoria prostie indubitabilă. Și asta îmi spune mult și despre atitudinea lor față de lege în general. O atitudine care le permite să negocieze tot, să pună la îndoială tot și să aplice pârghiile puterii ori de câte ori au ocazia. Niște parlamentari toxici.
Atfel, România rămâne țara cu cel mai multe morți la numărul de accidente din întreaga Europă. Dar în concepția locală putem negocia dacă mortul a fost deranjat sau nu.
Primește notificări prin email atunci când am lucruri importante să îți transmit!
Nu cumva există o legătură directă între locul ocupat în clasamentul numărului de accidente și locul ocupat în clasament la numărul de km de autostrada?
Nu asta e cauza principala a deceselor pe sosele ci comportamentul riscant la volan si desconsideratia tuturor regulilor de circulatie: depasiri periculoase, viteza mare, taiatul curbelor etc. Poti observa asta si cand auzi stiri cu romani plecati in strainatate care au murit pe autostrazile lor. De ce ? Pentru ca nimeni din europa cu conduce cum o fac romanii: cu viata pe masa! Daca ii iese depasirea ajunge cu 2 minute mai repede la destinatie si fumeaza o tigara in timpul castigat. Daca nu moare el si familia lui.
Asa fac ei legile, in functie de interesul personal, fiind fara relevanta interesul general al societatii si al statului. Din punctul acestora de vedere pot muri oameni pe sosele din 10 in 10 metri, atat timp cat ei se pot deplasa fara a fi deranjati de politisti pentru ca incalca legea.
Daca ar mai exista o farama de bun simt in politica, atunci partidele din care provin ar trebui sa ia atitudine si sa-i excluda, ceea ce ma indoiesc ca se va intampla. 🙁
Striblea asta e total batut in cap! Neinformat…pupator de moaste!