De ce au pierdut cei care nu vor religia în școli

Căci după anunțarea procentelor de înscriere, așa se va vedea. Cei care au susținut că religia în școli nu e necesară au pierdut. S-au înscris, la ora actuală între 85 și 90 la sută dintre elevi. Asta încheie o dezbatere care s-a purtat cu furie și la care ai fi zis că participă milioane de români. Că lumea chiar e preocupată de chestiunea asta și că de abia așteaptă să scoată copiii de la școală.

Fals. S-a văzut încă o dată ce poate face o comunitate mică într-un spațiu închis. Și cumva dezbaterea s-a cam încheiat la nivel general. Pentru că de acum încolo vorbim de drepturile minorităților. Care au obținut ce era dreptul lor și anume să nu fie puse cu forța într-un anumit tip de regim. Dar cum de au obținut un scor atât de prost?

1. Au presupus că ce gândesc ei este valabil la nivel general. Nu toată lumea se simte agresată de religie. Pe când majoriatea oamenilor se uită la religie ca la apa plată. Nici nu face rău, nici nu face bine

2. Nu a existat un caz concret, public, pe care să se construiască și care să arate că ora de religie este teribil de rea pentru viitorul copilului.

3.Nu au luat manualul să arate greșelile din el.

4.Au jignit repetat și le-au spus celor care vor la religie că sunt proști, limitați sau spălați pe creiere. Nu au respectat tocmai dreptul pe care îl clamează, la liberă opțiune.

5.Nu au înțeles sistemul. Au obținut cererea de înscriere, dar nu și programarea orelor la finalul sau începutul cursurilor . Așa, mulți copii nu au unde pleca vreme de o oră din clasă. Nu a existat presiune suficientă asupra școlilor să găsescă un sistem prin care și copiii ieșiți de la oră să poată fi supravegheați.

6.Nu au înțeles forța unui sindicat care trebuia să-și apere oamenii și a făcut ce trebuie. Altminteri sindicatul acesta și-a apărat exiatența fizică a orelor, dar nu a apărat sub nicio o formă obiectul în sine. Niciodată, dar niciodată nu au comunicat public ce predau ei acolo, la materia lor, și de ce este bună și utilă pentru copilul meu. Nu au vrut să mă facă să cred că ei predau religie, istoria religiilor și nu catehism ortodox.

7. A fost mai curând o umflare de mușchi a unei elite urbane, un pic cam mult ruptă de restul României. Și care constată acum că fenomenul Iohannis e posibil, doar atunci când există o bază comună importantă. Iar religia nu supără atât de multă lume.

Dar dacă vor considera și de acum înainte că dețin un adevăr absolut fac o greșeală gravă. Deocamdată sunt o minoritate gălăgioasă.

Apropo, nu am înscris copilul de la religie, căci credem că îl putem învăța și acasă lucrurile care țin de relația cu Dumnezeu. Dar și pentru că era vinerea, ultima oră și are cu cine să stea. Altminteri, după o experiență de trei ani, nu cred că a fost spălat pe creier de nici un fel.

Nu rata niciun articol important

Primește notificări prin email atunci când am lucruri importante să îți transmit!

Despre autor
Blogul striblea.ro s-a născut pentru a da voce pasiunilor mele, de la cărți la fotbal, gândurile mele care nu au loc la tv și, deseori, poveștile...

7 comentarii la De ce au pierdut cei care nu vor religia în școli

  1. Mihai Escu spune:

    Respect pentru faptul ca nu ati inscris copilul la ora de religie. Si opinia mea este ca ora de religie ortodoxa in scoala nu are nici o legatura cu credinta. In principiu, credinta se insufla copilului in famile si se practica in biserica. Discutiile la televiziuni au amestecat religia, credinta, biserica si scoala intr-un ghiveci penibil. Dezbaterile pe care le-am vizionat au fost infioratoare, iar pro-ortodocsii au fost de o agresivitate dezgustatoare. Cei care nu au optat pentru ora de religie in scoala au fost reprezentati de invitati nereusiti, si zdrobiti verbal de numarul mare de oponenti galagiosi, cu atacuri la persoana, si manipularea notiunilor de credinta, religie, moralitate. Cred ca rezultatul in realitate va fi indepartarea celor rationali de B.O.R. ca institutie si un total dispret fata de inaltii ei reprezentanti. Va doresc succes la emisiune si sper sa fie reusita in sensul unei dezbateri civilizate, sper sa puteti stapani agresivitatea ortodoxa pe care cu tristete o consider deosebit de periculoasa.

  2. martorullui johan spune:

    Escule doar agresivitatea ortodoxa e periculoasa???

  3. toloveanu mihaela spune:

    Domnule Mihai ,ati inteles gresit ! Ortodocsii nu au fost agresivi .Au avut argumente . Mai cititi inca o data articolul domnului Striblea .Explica de ce doar 10% nu si-au inscris copii la ora de religie !

  4. Dana spune:

    eu nu cred ca a invins sau a pierdut cineva – pur si simplu fiecare hotataraste ce vrea pentru copilul lui … 90% vor religie – ei, si?!

  5. moshu49 spune:

    şi dacă din zbaterea asta vor pierde copiii? 🙁
    să nu-mi spuneţi că una sau alta este alegerea copilului.
    că atunci de ce n-ar avea drept de vot de la 6-7 ani?
    zic şi io…

  6. marian spune:

    Sunt profesor grad didactic 2 si teolog pastoral ortodox, ce a predat religia la 5 licee bucurestene si la o scoala din capitala. Ma simt mahnit profund si dezonorat de faptul ca nu se vorbeste de trioul: profesor-manual-elev, ca angajarea profesorului de religie nu are Norme legale metodologice.Dupa care orice teolog ortodox sa stie daca merita sau nu sa intre la catedra, de merita ca sa aiba deasupra lui ”sabia lui Damocles” sau sa poata contesta o asemenea ”sabie”. Este Ora de Religie a Patriarhiei ? Nu! Este numai a Ministerului Educatiei, dar Patriarhia conduce Ora de religie. Dupa ce reguli metodologice, nu protocolare, conduce, Patriarhia, Ora de religie ??? De 8 ani astept o Metodologie ortodoxa a Legii Cultelor-sectiunea V (invatamant) si de 9 luni astept o Metodologie de functionare a Protocolului BOR-MEN (mai ales la articolul 4, unde doresc sa cunosc lista tuturor abaterilor grave de la morala ortodoxa si lista cu toate abaterile grave de la dogma cultului meu; nu exista , de ce ?; la care ar trebui adaugate pedepsele pt fiecare abatere si calea de iertare-indreptare-milostenie fata de fapta profesorului etc.). Nu apar asemenea Metodologii, fara de care, soarta profesorului de religie [tamponat de preotii din cartierul scolii-numai in calitate de inspectori, inspectori fara de metodologie (vezi Protocolul BOR-MEN din mai 2014) si tamponat si de sindicalistele Asociatii de Parinti pt Ora de religie], nu se face la vedere contestabila.Daca ar exista aceste Metodologii reale, dupa spusa Mantuitorului” Eu sunt Calea, Adevarul si Viata”, profesorii de religie ori nu ar mai da Titularizarea ori ar stii ce ii asteapta.Fara de APOSTOLUL EDUCATIONAL (profesorul de religie) ora de religie nu poate dura.E nevoie sa invitati si din breasla profesorilor neafiliati cu ministerul sau cu patriarhia, pt a va face o imagine autentica, ci nu pudrata de oficiali, chiar daca sunt asociatii ale parintilor, sunt tot o forma stimulata de BOR in vederea simularii SPONTANE a opiniei publice a parintilor pentru Ora de Religie.
    Iata cateva intrebari pe care sa le puneti invitatilor dvs.:

    1) Cand va aparea precis (data, anul) Metodologia de aplicare a Protocolului BOR-MEN, prin care se va arata cine este consistoriul Profesorilor de religie ?

    2) De ce nu exista un Statut al Profesorului de Religie si o UNIUNE NECLERICALA A TEOLOGILOR din Romania ? Cati stiu ca profesorul de religie suplinitor depune, anual, 2 dosare: unul cu 10 acte la Episcopie si altul cu 16 acte la Inspectoratul Scolar?

    3) De ce Patriarhia nu angajeaza neclerical pe teologii ortodocsi (mai ales pe teologii pastorali cu doua facultati) in parohii, in functii de:redactor al Buletinului parohial (revista bisericii respective),profesor de religie, manager, ghid de pelerinaj,consilier, pedagog, instructor de activitati culturale si conferinte etc.???

    4) Pe ce criterii se acorda, se ridica si se refuza Avizul de cult pt Religie, daca nu exista Metodologii de aplicare a articolului 4 din Protocolul BOR-MEN, ce scrie:”In caz de abateri grave de la doctrina si morala cultului, profesorului de religie I SE POATE ridica acordul de cult, ceea ce duce la desfacerea contractului de munca”??? Care sunt abaterile , pedepsele lor, clementele lor ???

    5) De ce Binecuvantarea blocheaza pe teolog la Dreptul lui legal si constitutional de a se inscrie la Titularizare, de a sustine Titularizarea, de a se angaja si de a preda sau de a munci? Un titularizat cu note mari fara de Binecuvantare, fata de un binecuvantat cu note mici la Titularizare, ce Metodologii incalca ? Dar ce Constitutie incalca, conform textului de pe oricare Diploma de Licenta, text referitor la Dreptul la Munca prin Predare:”Titularului acestei diplome, toate drepturile ce i se cuvin conform legilor.”???

    6) De ce refuzul Binecuvantarii (acordului de cult) pt religie duce la desprofesionalizarea viagera a profesorului de religie (viagera si stigmatizata) si la neputinta respectivului pedepsit sa nu mai aiba leafa si nici pensie, neputand participa la coeficientul lunar de pensii si asigurari de sanatate? Daca un profesor nu vrea sa platesca taxa la sindicat pt ca nu-i ofera niciun pachet de servicii sindicale, mai ales serviciu anticoruptie sau daca refuza sa primeasca leafa pe card, iar pentru aceste atitudini ne-teologice, directoarea ii semneaza calificativ Bine sau alte rele directorale, iar cu calificativul Bine nu primeste Binecuvantarea de inscriere la Titularizare, este moral ???

    7) De ce BOR nu plateste Ora de Religie: caldura, curentul, chiria scolilor; leafa profesorilor si a inspectorilor scolari de religie din minister si din inspectoratele scolare; tiparirea manualelor scolare; lefa profesorilor si intretinerea facultatilor si a seminarelor teologice unde se pregatesc viitorii profesori de religie etc. ???

    8) Ora de religie este libera oriunde si oricat !In loc sa se victimizeze, de ce BOR nu muta ora de religie in bisericile-cantinele uriase-centrele socilale-casele parohiale-gradinitele-scolile ale sale ? De ce BOR nu angajeaza profesori care sa sustina 8 ore pe zi de teologie, in zilele de neslujba sau post-slujba, in parohii???

    9) De ce Asociatia Parinti pentru Ora de religie (APPOR) este un nou sindicat FARA DE REGULAMENT SPECIFIC-fara METODOLOGIE, pentru intocmirea unui recensamant, dupa 6 martie 2015, al elevilor PRO Ora de Religie???

    10) etc. etc. etc.

  7. animist spune:

    Pastorul tine cu dintii de oitele ratacite in turma lui (ca pastori sunt multi – depinde de fiecare cate oite reuseste sa ameteasca pana in saivanul insemnat cu pecetea pastorala!). Magarul, devenit putin mai „rational” decat il stie si il vrea turma!!!, ar vrea sa arate pastorului ca nu e doar purtatorul samarului ci un exponent mandru al liberului arbitru, dand cu putere din codita naravasa, incapatanat si uimit ca nu reuseste sa impresioneze oile mirate si barfitoare pe seama indraznelii si crimei de „lese-stupidite”… Pastorul, in absenta oilor, ar deveni magar? Iar magarul, odata ce s-ar vedea adulat de turma, ar deveni „pastor”? sa ajutam oitele sa cunoasca si sa se imprieteneasca cu „oile negre” bine ordonate pe „campul alb”! doar asa pastorul ar fi mult mai putin „magar” iar magarul nu va putea deveni pastor!!! Altfel totul se rezuma la arghirofili si ipocriti docti, semidocti, sfertodocsi si ortodocsi…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ÎNAINTE SĂ PLECI

Poți primi toate noutățile direct pe email!