Cred că am ieșit printre primii în oraș ieri dimineață. Singurele drumuri cât de cât practicabile erau cele principale. Nu se putea circula pe străzile mici, nu se putea merge pe trotuare. Sute de oameni mergeau doar pe stradă, erau coloane de zeci de autobuze, iar o grămadă de mașini mici au ieșit în stradă doar ca să se blocheze.
La prânz, când am plecat de la muncă, lucrurile arătau cam la fel, doar că erau pe străzi mai mulți oameni care lucrau la curățat. Dar nu reușeau să dea capăt la muntele de zăpadă. Și asta dintr-un singur motiv, pe care toți politicienii din România l-au ignorat: accesul și libertatea de a circula cu mașini în oraș. Plus lipsa parcărilor rezidențiale.
În București și-n orașele mari ale țării ești încurajat să-ți iei mașină și să vii cu ea în centru. Pentru că nimeni nu a avut curaj să le spun românilor să se dea jos din mașină sau să plătească mai mult pentru ea, ajungem la acest haos generalizat.
În București sunt peste un milion de mașini, deci un milion de voturi. Cum să le spui oamenilor că trebuie să plătească suplimentar pentru această mașină, pentru parcare sau pentru a veni în centru? Nimeni nu are curaj să facă asta. Dar de ani de zile nici măcar nu se face lucrul elementar al realizării unor parcări rezidențiale unde să lași mașina și apoi să o iei pe jos. Un set de măsuri care ar ajuta, dar nu vă faceți griji, nu o să-l aplice nimeni.
1.Mărirea impozitelor pentru cei care locuiesc în orașe. Un impozit anual în care să simți că ai mașină.
2.Plată pentru folosirea anumitor artere. Poți să intri în anumite zone doar dacă plătești.
3.Taxometre pe toate zonele centrale, astfel încât să nu mai chef să vii cu mașina la muncă de scumpă ce e parcarea. Astfel s-ar elibera rapid centrul.
4.Permise de parcare plătite pentru toate zonele rezidențiale. Vrei mașină? Îți cumperi un permis care să ateste că poți să o ții pe lângă blocul cu pricina.
Astea treabuie să vină la un loc cu câteva măsuri care să te ajute.
1.Parcări rezidențiale multe și cu prețuri accesibile pentru cei care locuiesc în zonă.
2.Parcări la marginea marilor orașe, ca să nu mai intri în centru cu mașina.
3.Înțelegeri cu marile magazine pentru a transforma parcările în unele publice începând de seara.
4.Autobuze și mai ales tramvaie, trenuri sau metrou care să lege zonele pre-orășenești de centru. Ar trebui să fie o corvoadă să vii cu mașina în oraș, dar o plăcere să o lași la gară.
5. Benzi speciale și îngrădite, că altfel nu se poate în România, pentru autobuze și taxiuri.
În afara acestora, restul este vrăjeala și o să ne certăm la nesfârșit între noi ca să stabillim dacă primarul nostru sau al lor este mai prost. Dar până nu facem astea, toți suntem proști.
Primește notificări prin email atunci când am lucruri importante să îți transmit!