Cam asta ar trebui să fie toată discuția despre interzicearea ridicării mașinilor. Calculul e simplu. 600 de lei merg la firma care ridică mașina și 200 de lei la primărie. Din acești 200 jumătate merge la bugetul de stat și cealălaltă jumătate la bugetul local. Într-un an, la mine în sector, zice Hotnews, firma de ridicare a câștigat 1,35 milioane de euro și bugetul local a luat 135 de mii de euro. Din care nu a făcut nicio parcare. Ca să fiu sincer, povestea asta a fost o mașină de făcut bani pentru partid și pentru băieții de acolo. De asta cred că se vor găsi modalități de de funcționare în continuare.
Lângă blocul nostru s-au retrocedat două parcări și o alee de acces între blocuri. Într-o singură zi, a anului trecut, aproape 300 de mașini au fost scoase în stradă. Nicio problemă cu dreptul de proprietate, deși am semne de întrebare la punerea în posesie, dar după ce terenul a fost închis, toată lumea din primărie a ridicat din umeri la întrebarea ”și acum unde parcăm”. Dar s-a întâmplat altceva. În fix 24 de ore au sosit băieții cu ridicările. Și au început să care cu zecile. Luaseră marele pot. Toate mașinile erau pe trotuar sau la mai puțin un metru de gard, pe colț sau lângă trecere, Și era imposibil să fie altfel.
Nu s-au potolit până când nu a ieșit lumea în stradă și doar după ce am asaltat primăria cu telefoane. Cei de acolo și de la Poliția Locală au înțeles până la urmă ce problemă exista și agresiunea a încetat. Dar, doar ca urmare a presiunii publice. Trebuie spuse și câteva lucruri care nu ne plac:
1. Acest serviciu trebuie să existe. Nu uitați rațiunea de la care s-a plecat. E vorba de lipsa de disciplină, de parcările pe șina de tramvai, de blocarea bulevardelor sau de ocuparea abuzivă a unor locuri de parcare. E vorba de șmecheri care ne cotropiseră. Toate acestea au fost depășite și oamenii au sărit calul.
2. Pui acest serviciu în funcțiune când știi că ai o investiție majoră și decentă în parcările de reședință. Poți să completezi asta cu un sistem de taxare pe care îl regăsești în toată Europa. Taxometrele care sunt pe stradă, pe trotuare și unde plătești cu ora. Pentru a multiplica veniturile șmecherilor primăriile nu au înființat aceste servicii.
3. Serviciul trebuie să fie al primărie și trebuie să rezolve acele situații în care ridicarea este absolut necesară. El nu trebuie pus la dispoziția unor companii private care urmăresc doar profitul.
4. Și lucrul care o să doară cel mai tare, dar despre care o să vorbim cel mai puțin. Primarii se tem acum că toți cei care au trecut prin experiența asta au acum dreptul de a cere banii înapoi de la primării. Care or să plătească din buzunarul nostru, al tuturor. Și ce să vezi, nu or să poată scoate banii de la firma pe care au angajat-o ca să facă treaba asta și care tocmai a încasat de zece ori mai mult decât primăria care o să dea toți banii.
Primește notificări prin email atunci când am lucruri importante să îți transmit!